Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Shockwave therapie

Shockwave therapie is een behandelmethode waarbij door middel van hoog energetische geluidsgolven chronische peesaandoeningen snel en effectief kunnen worden behandeld. Wat voorheen alleen bij topsporters werd gebruikt is nu beschikbaar voor iedereen. Vaak zijn 3 tot 8 behandelingen nodig om klachten te verhelpen. Bij FysioPractice Zoetermeer kan er als behandelmethode voor shockwave worden gekozen. Wij beschikken op de praktijk van Intelect RPW Shockwave apparaat. Radial Shockwave biedt een niet-invasieve behandeloplossing voor lange termijn insertie en weke-delen-pathologieën. Een plaatselijke behandeling in het betreffende gebied zal het genezingspatroon ondersteunen. Vandaag de dag bestaan er meerdere werkhypothesen met betrekking tot de fysieke effecten van Radial Shockwave.

Hoe werkt Shockwave therapie?

Op basis van de resultaten van het echo-onderzoek wat voorafgaande op de praktijk wordt gedaan. Wordt door de therapeut van FysioPractice Zoetermeer de juiste plek in de pees bepaald.

De behandelkop zal nauwkeurig op deze plek worden geplaatst en de juiste diepte wordt bepaald. Waarna in totaal zo’n 3000 Shocks gedurende 5 tot 10 minuten er voor zullen zorgen dat de pijn zal afnemen en de doorbloeding toeneemt waardoor pezen herstellen. De behandeling is niet geheel pijnloos en wordt meestal gecombineerd met fysiotherapie of dry needling. De totale behandeling en duurt circa 25 minuten.

Voor wie is Shockwave Therapie

FysioPractice Zoetermeer past Shockwave voornamelijk voor de onderstaande klachten toe:

• Calcificatie van de schouder
  • Insertionele tendinitis
  • Spiertriggerpunten
  • Activering van spier- en bindweefsel
  • Acupunctuur
  • Behandeling van cellulitis
  • Lymfedrainage
  • Medische massage

Bijzonderheden
De behandeling met radial shockwave bij FysioPractice Zoetermeer is een uitmuntende methode met zeer weinig negatieve bijwerkingen voor indicaties die normaal gesproken zeer moeilijk te behandelen zijn. We weten nu dat radiale shockwave bij deze indicaties de pijn vermindert en de functie en de levenskwaliteit verbetert.

Kosten: Valt onder reguliere Fysiotherapie, zie tarievenlijst.

Wilt u een afspraak hiervoor maken of wilt u hier meer informatie over? Neem gerust contact op met een van onze therapeuten.