Manueeltherapie

Bij fysiotherapiepraktijk FysioPractice Zoetermeer is het doel van manuele therapie enerzijds het beter laten functioneren van de gewrichten en anderzijds je houding en bewegingen te verbeteren. De manueel therapeut gebruikt hiervoorspecifieke technieken die in de gewrichten kunnen worden toegepast, de effecten van manuele therapie zijn vaak direct merkbaar: je voelt een verbetering van de bewegingsvrijheid en een afname van pijn.

Wanneer naar de manueeltherapeut?

Manuele Lymfedrainage therapeutAls je een gewricht slecht kunt bewegen, of daar pijn bij hebt, kan manuele therapie bij FysioPractice Zoetermeer uitkomst bieden. De effecten van manuele therapie zijn vaak direct na de behandeling merkbaar; gewrichten functioneren beter en bewegen gaat gemakkelijker.
Voorbeelden van klachten die een manueel therapeut kan behandelen:

• hoofd- en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom;
  • nek- en schouderklachten met uitstraling naar de armen;
  • lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen;
  • hoge rugklachten, al dan niet in combinatie met rib- en borstpijn;
  • duizeligheid bij het bewegen van de nek;
  • kaakklachten, al dan niet in combinatie met nekklachten;
  • heupklachten.

Al tijdens het onderzoek bij de eerste afspraak zal blijken of en hoe jouw specifieke klacht verholpen kan worden. Direct na de eerste afspraak heb je dus duidelijkheid over de verdere behandeling.

Kosten manueeltherapie

Manuele therapie zit voor personen tot 18 jaar in het basispakket van de zorgverzekering. Boven de 18 jaar is een aanvullende verzekering nodig om in aanmerking te komen voor een vergoeding. Vraag hiernaar bij uw verzekeringsmaatschappij